Arta croita dupa tiparul unicitatii

Cand Louis Moreau si Thierry Charlebois au lansat compania Art-À-Porter, parea o initiativa nebuneasca. O clientela exclusivista, colectii in editie limitata, preturi ridicate, garantie pe viata a produsului oferit, eliminand orice forma de publicitate online platita… Insa, atunci cand te dedici artei si pui pasiune in tot ceea ce faci, rezultatul depaseste limitarile comerciale.

Art-À-Porter este mai mult decat un magazin online. Fondatorii isi vad afacerea mai degraba ca o colectie de arta, un spatiu unde artisti profesionisti transforma creatiile in colectii aparte de haine personalizate. Opere de arta alese din diverse domenii – pictura, sculptura sau din orice alta arie artistica – sunt aplicate, partial sau integral, pe bucati de canvas special croite si mai apoi lucrate si finisate ca haine la Montréal, Canada.

Mai mult decat haine, arta care se poarta
Ne-am dorit sa ne raportam la industrie dintr-o alta perspectiva”, declara Louis Moreau pentru Internet Retailer. “A fost nevoie sa concuram cu nume mari, astfel ca am venit constant pe piata cu foarte multe noutati si, in acelasi timp, a trebuit sa aducem un produs care sa nu piara dupa o luna sau doua din cauza unei tendinte noi si trecatoare.

Conceptul unicitatii care a stat la baza punerii in practica a proiectului transpare in toate actiunile fondatorilor. Acestia si-au propus ca la fiecare doua saptamani sa poata crea mai mult decat o colectie, chiar o expozitie. Ideea se poate realiza, intrucat compania a semnat contracte cu 100 de artisti care-si vor posta online operele. Din doua in doua saptamani, 25 de produse vor fi expuse pe site, fiecare reprezentand o versiune a unei opere de arta ce se poate imbraca si purta. Piesele de arta schimbandu-se frecvent, putem vorbi despre o strategie menita a incuraja clientii sa cumpere de indata ce le place ceva. “Tehnica noastra de marketing se bazeaza pe notorietatea diferitilor artisti si a celor care prezinta operele”, spune Moreau. Sunt artisti faimosi in domeniul artei contemporane, precum Joe Webb, Monica Trastoy, J.D Doria, Niki Hare, Erin Case.

Art-À-Porter se adreseaza unor clienti pentru care incomparabilul si inegalabilul raman constant criterii de baza in actul de cumparare. “Oamenii inteleg ca este un serviciu foarte exclusivist si ca achizitioneaza editii limitate.”

Si daca va intrebati cum reuseste compania sa-si pastreze cumparatorii aproape, este bine sa stim ca initiatorii acesteia nu fac compromisuri de la calitate niciodata. “Daca va ingrasati, varsati ketchup pe dvs., va inlocuim piesa. Este vorba mai mult de arta decat de haine, de aceea am hotarat sa oferim garantie pe viata pentru toate produsele cumparate”, explica Thierry Charlebois pentru Huffington Post Québec. “Fiecare piesa este numerotata intr-un mod unic. Atunci cand inlocuim o haina, inainte de a-i trimite colectionarului o noua piesa de imbracaminte care contine aceeasi opera de arta, ne asiguram ca-i putem trimite o dovada ca originalul va fi distrus.

Epson SureColor Seria F dau la gata creatiile Art-À-Porter

Pentru creatorii de la Art-À-Porter nimic nu se compara cu bucuria de a-si putea realiza visele la standardele dorite de acestia. Priceperea si devotamentul care-i anima in munca lor i-au condus pana acum la performanta, insa aceasta nu ar fi posibila fara a exista obsesia pentru calitate si perfectiune. Acestea au fost criteriile si atunci cand cei doi fondatori au ales Epson SureColor Seria F.

Unicitatea pe care o ofera clientilor produsele companiei deriva si din performanta echipamentelor pe care au fost lucrate articolele. Cum poti pune in valoare o opera de arta? Redand-o perfect! Si nu este deloc usor sa poti transpune o opera de arta pe bucati de material deja croite, avand o anumita dimensiune fiecare si, in acelasi timp, sa-i si pastrezi caracterul de manifestare artistica deosebita. “Facem apel la propria noastra viziune pentru a interpreta opera”, spune Thierry Charlebois. “Aceasta nu va fi reprezentata mereu in intregime pe material, uneori se poate face un zoom-in, alteori sunt expuse doar anumite parti sau chiar o singura aplicatie pe un buzunar, de exemplu.

Sa transpui o fotografie pe o rochie, de exemplu, a fost o mare provocare”, ne marturisesc cei doi creatori. Nu intotdeauna se preteaza rezolutia unei fotografii la dimensiunile unei rochii. “Am gasit singura solutie care sa se potriveasca perfect cu ceea ce facem noi si aceasta este sublimarea. Trebuie sa concepi, de asemenea, si modelul si textura pe care sa se poata realiza cel mai bine acest procedeu”. Tehnologia Precision Core™ cu cele doua capete de imprimare TFP® dezvoltata de Epson mareste acuratetea imprimarii chiar si la rezolutii de pana la 720x1440dpi. Multe dintre exponatele colectiei Art-À-Porter nu ar fi avut acelasi efect fara cerneala neagra HDK Black UltraChrome® DS de pe echipamentul Epson SureColor din atelierul companiei. Negru puternic, dar si in nuante neutre cu aceeasi cantitate de cerneala special creata cu o densitate ridicata. “Si daca un produs nu va fi perfect, atunci nu va fi scos pe piata”, ne asigura Thierry Charlebois.

Dorinta de a-i face pe clienti sa se simta deosebiti atunci cand poarta o haina marca AAP, maniera artistica si profesionalismul cu care aceasta este realizata ne conving ca Art-À-Porter impune o moda veritabila, care dureaza in timp: “Noi nu optam pentru ceea ce industria ofera in mod constant pietei, noi am adus intotdeauna ceva nou, diferit, personalizat si nu ceva creat in masa”. “Noi nu facem fast fashion”, concluzioneaza Thierry Charlebois.

Achizitionand imprimanta cu sublimare de la Epson pe care isi desfasoara activitatea zi de zi, creatorii de la Art-À-Porter au fost convinsi ca pot avea incredere deplina in SureColor Seria F. Precizie inalta, culori uluitoare, rezistenta si adaptare la material – atunci cand ai un aliat pe care te poti baza oricand, poti oferi si garantie pe viata produselor.