Cel mai apreciat targ international de print B2B Drupa 2016 a reprezentat un succes deplin pentru partenerii Dacora Print – Epson, KIP, Onyx, HP, Summa

Daca mergi la Düsseldorf in timpul evenimentului Drupa, este imposibil sa nu remarci ca intreg orasul forfota de agitatia celui mai mare si mai important targ international de print. Viata socio-culturala a orasului freamata de pulsul Drupa la aproape fiecare nivel si chiar daca nu ai legatura directa cu evenimentul, vei resimti atmosfera acestuia.

Desfasurata sub sloganul “Touch the Future” in perioada 31 mai – 10 iunie 2016, editia de anul acesta s-a focusat pe viitor, pe tehnicile inovative ce vor domina industria printului in perioada urmatoare.

Platforma industriala internationala numarul 1” a reprezentantilor comunitatii de expozanti, asa cum o considera Werner M. Dornshcheidt, President&CEO Messe Düsseldorf, Drupa 2016 a reunit 1.837 de expozanti din 54 tari, ceea ce confirma increderea pe care reprezentantii si furnizorii, dar si clientii industriei media print o au fata de acest eveniment.

Partenerii nostri – nume mari din industria media print precum Epson, KIP, Summa, HP, Onyx, si-au facut cunoscute prin prezentari dinamice si inedite cele mai noi echipamente dedicate nevoilor din piata si au raspuns constant fluxului de cereri si intrebari venite din partea vizitatorilor pe toata perioada evenimentului.

Timp de 11 zile, 260.000 de vizitatori din 188 de tari provenind din intreaga lume au strabatut Düsseldorf in descoperirea tehnologiilor ce vor da tonul printului la nivel mondial, in cautarea celor mai atractive noi oportunitati de afaceri si posibilitati de dezvoltare.

Organizatorii au descris manifestarea de anul acesta ca fiind “targul factorilor de decizie si al consumatorilor de bugete”, intrucat s-a observat, in urma sondajelor realizate pe parcursul evenimentului, ca aproximativ 75% dintre toti vizitatorii sunt manageri si au putere de decizie singuri sau in parteneriat atunci cand vine vorba despre cheltuieli de capital in companiile lor. Acest aspect a contribuit semnificativ in finalizarea actului de cumparare realizat la stand, depasind estimarile colaboratorilor nostri.

Asadar, sa nu ne lasam indusi in eroare de numarul mai mic de vizitatori inregistrat anul acesta fata de editia trecuta (314.248 in 2012 veniti din 130 de tari). “Clientii, cu cateva exceptii, nu mai vin insotiti de delegatii mari. Mai degraba, top managerii sunt cei care calatoresc la Düsseldorf azi si din 188 de tari la acest Drupa”, a explicat Werner Matthias Dornscheidt, President & CEO Messe Düsseldorf GmbH.

Aceasta informatie o putem pune in legatura si cu tipologia vizitatorilor acestei editii, pentru a ne putea da seama de anvergura evenimentului pentru partenerii nostri prezenti la Drupa. Astfel, 60% dintre vizitatori au gasit noi furnizori la Drupa, 54% au venit la targ cu intentii concrete de a investi, 30% intentioneaza sa plaseze comenzi dupa Drupa, iar 29% au plasat comenzi in piata in timpul expozitiei.

Experimentand tehnologizarea viitorului alaturi de expozantii Drupa
Industria de print se auto-reinventeaza mereu, oferind o multitudine de oportunitati cu potential ridicat. Am putut cunoaste o industrie cu un grad inalt de inovatie aici in cele 19 sali de expunere”, a declarat Claus Bolza-Schünemann, Presedinte al Comitetului Drupa si Presendinte la Koenig & Bauer AG.

Fie ca a fost vorba despre tehnologia inkjet SureColor SC de la Epson pentru textile si large format printing sau ultimele noutati din imprimarea LED/LASER aduse in scena de KIP, fie ca a fost vorba despre inovatiile din imprimarea foto DYE-PIGMENT sau solutiile multifunctionale DesignJet propuse de HP, echipamentele de finisare de ultima generatie Summa Seria F si S sau rip software-ul ONYX, expozantii si-au propus sa inspire audienta si sa-i incurajeze cu idei originale pe clienti in vederea unor noi posibilitati de dezvoltare a afacerilor, iar feedbackul din partea participantilor a intrecut asteptarile.

Duncan Ferguson, Executive Director, Professional Printing & Robotics la Epson Europe ne impartaseste din experienta zilelor de targ: “Drupa este cea mai mare reprezentatie pentru intreaga noastra gama de imprimante inkjet pentru tipar, semnalistica, arta fotografica, industrie textila si de aplicare a etichetelor. Am avut o expunere de mare succes inregistrand comenzi semnificative de la companii din intreaga lume, in mod special pentru gama dedicata semnalisticii SureColor SC-S, ceea ce ne-a determinat sa marim productia pentru a satisface cererea. Print Shop-ul nostru a fost extrem de aglomerat, iar vizitatorii si-au manifestat un interes imens descoperind cum solutiile noastre desktop le permite sa ofere un serviciu comun design-and-print pentru realizarea produselor personalizate.

Vizitatorii au fost incantati, in mod special, de aplicatiile live care au putut oferi informatii cu valoare adaugata pe termen lung, redandu-le increderea in potentialul pe care solutiile propuse de companiile participante la targ il pot dezvolta pentru clientii lor, asigurandu-le prosperitatea afacerii pe viitor.

Credem intr-o lume in care imprimarea creeaza ceva unic. Unde brandurile empatizeaza cu audienta lor si cu experientele pe care acestea le produc pentru public”, a declarat Nancy Janes, WW Graphics Business Development Director Strategy & Market Development la HP Inc. Graphics Solutions Business. “Printul, alaturi de tehnologiile de imprimare digitala de la HP, au un potential inca neexploatat suficient, iar expunerile noastre doresc sa arate ce inseamna arta posibilitatilor si cum totul incepe cu o idee mare.

Increzatori in reusita industriei printului la nivel mondial
Insufletita de o incarcatura pozitiva, atmosfera acestei editii a fost una deosebit de prielnica incheierii de contracte excelente si stabilirii de noi relatii importante, ceea ce prefigureaza un climat de investitii favorabil industriei printului la nivel global pentru urmatoarea perioada.

Drupa a confirmat ca tehnologia digitala a inceput sa fie unanim acceptata. Multi dintre participanti au intuit nevoia de a investi mai degraba in tehnologie, decat in extinderea capacitatii, adaugand valoare produselor si axandu-se mai putin pe pret.

Drupa 2016 a fost o reprezentatie de reper pentru HP”, a marturisit Francois Martin, Worldwide Marketing Director la HP Graphics Solutions Business. “Este clar ca digitalizarea domina piata, avand in vedere ca HP s-a bucurat de cea mai buna prezenta de pana acum la acest eveniment si inregistrand vanzari care au depasit cu 20% nu numai rezultatele din 2012, ci au intrecut cu 25% obiectivele noastre ambitioase pe 2016. Drupa nu inceteaza a fi evenimentul cel mai reprezentativ pentru inovatia la nivel industrial, iar HP se angajeaza sa continue reinventarea pentru a-si ajuta clientii sa-si redescopere propriile posibilitati, asigurandu-se ca Drupa 2020 va fi mai mult decat ne putem inchipui.”

Chiar daca editia Drupa de anul acesta isi va pastra ecoul si isi va propaga efectul inca mult timp de acum incolo, participantii abia intorsi acasa concluzioneaza ca merita sa astepti 4 ani pentru o noua editie de o asemenea anvergura, astfel ca am inceput sa ne gandim si noi deja la Drupa Düsseldorf 2020, 23 iunie – 3 iulie.